Het verdwenen bos (huis)

Door bob van brunschot, 2023

42cm x 58cm

Dit is/ was een Bateke opperhoofd uit centraal-Afrika, hij is geportretteerd begin jaren 30 door de Poose fotograaf Casimir Zagourski. Hij komt uit een serie met als titel "vanishing Africa" en het onderwerp was het verdwijnende leefgebied (bos) van diverse stammen in dit gebied. Toen al (jaren 30) was er al sprake van grootschalige ontbossing en het verdwijnen van de mensen die in het bos woonden, en hun rituelen en leefwijze en het besef( bewustzijn) dat dit "vastgelegd" moest worden voordat het helemaal verdwenen was! Er zit een zelfgemaakte omlijsting van een oude drempel (hardhout / tropisch) omheen die ik uit een container gevist heb.

€500,00

Techniek

Two-dimensional | Painting | Acryl | on panel

Over bob van brunschot

Ik ben een freelance (autonoom) fotograaf, en daarnaast maak ik ook regelmatig schilderijen en beelden (hout / keramiek). Ik ben grotendeels autodidact naast enkele cursussen (fotografie & keramiek).