Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Kunst evenement voor iedereen die MIEKE heet 

Beste
Ik ben Mieke.
Jij ook.
Ik ben beeldend kunstenaar.
Jij ook.
Er zijn er velen van ons. Opvallend veel kunstenaars heten Mieke. Mieke’s zijn bijna altijd vrouwen uit de jaren vijftig, soms wat vroeger, soms wat later. Dat zegt iets, over de manier waarop we in het leven staan ,over onze kunst, over onze keuzes en technieken. Ik vind dat het tijd wordt, dat de Mieke, Mieks, Miekies s zich verenigen en hun kunst presenteren. Survend op het net kom ik steeds meer namen tegen in allerlei verschillende disciplins. Maar het is juist die diversiteit die belooft dat dit een heel mooi evenement kan worden.
Dus:
Doe je mee aan de manifestatie Mieke 1.0 ?
Wanneer?
Als voorlopige datum heb ik 29 november ingepland. ( tot en met 22 december)
Waar:
Afhankelijk van het aantal aanmeldingen: Ik begin bij mijn eigen expoplek/ galerie in Zundert. Bij grote toeloop zoek ik naar een grotere locatie. Ik vind dat ieder minstens 3 tot 5 werken moet kunnen exposeren, afgezien van de overige activiteiten die nog moeten ontstaan. Ik denk daarbij aan: een gedichten/ verhalen avond, een discussie over de betekenis en effecten van naamgeving, .muziek, dans.. het wordt dus meer dan een paar schilderijen aan een spijker. Naarmate de groep groter wordt, zijn de financiele mogelijkheden groter.
Voor de commercieel denkenden onder ons: een afdeling Miekadootjes, ivm de feestdagenmaand.
Aangezien dit project landelijk wordt aangegaan ( wellicht Vlaanderen ook) zijn we niet persé gebonden aan locatie in Zundert, hoewel ik het hier graag zal houden, zijnde de geboorteplaats van Van Gogh. Wel moet het organisatorisch te behappen zijn.
Kost dat wat?:
(Gratis werken lukt me niet, maar ik heb ook een hekel aan het ‘vel over de oren’.)
Ca. 60 euro per persoon, afhankelijk van de locatie en die is weer afhankelijk van de toeloop.
Daarvoor krijg je: publiciteit, expositie(29 november tot en met 22 december, do, vrij zat, zo), opening. Verder vraag ik 10 % provisie bij verkoop. ( afhandelingskosten en administratie)
Hoe kun je inschrijven?
Stuur een mailtje met je naam en adresgegevens, cv en een link naar je website.
Er volgt een ballotage: Criteria zullen zijn: kwaliteit, diversiteit en beschikbare ruimte.
Je hoort uiterlijk 30 september of het evenement doorgaat en of je bent geselecteerd.
Mag je de uitnodiging doorsturen?
Ja, stuur dit gerust door naar andere ‘Miekes’
De volledige tekst van de uitnodiging staat straks op: www.mieke1punt0.nl
Op facebook is een communitt pagina aangemaakt. Wanneer nodig maak ik daar een groep bij.
https://www.facebook.com/mieke1punt0

Waarom doe ik dit?
Het is een plan waar ik al lang mee rondloop.
Dit jaar bestaat mijn bedrijf 20 jaar. En ik heb sinds 10 jaar de handelsnaam Mieke van Zundert.. ach, hoeveel redenen heeft een mens nodig om iets te organiseren?

Bericht: #1
29 jun 2013 10:38
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]