Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 ‘De gelegenheid werd me gegeven’ 

Bijlage:
Knipsel(30).JPG
Knipsel(30).JPG [ 16.34 KiB | 5230 keer bekeken ]
‘De gelegenheid werd me gegeven’ is een hommage-expositie aan Trientje.

Drie geheel verschillend werkende fotografen hebben, op initiatief van Ed Hanssen (Nunhem, 1962. Beeldend kunstenaar) in 2012 de nog jonge Trientje (Antwerpen, 1963. Model), een vrouw met terminale kanker, gefotografeerd.

Het project wat daaraan ten grondslag lag was:
‘1 model, 3 fotografen’ aldus Hanssen, die Trientje kent via Facebook. Zij postte een bericht over haar wens door Filip Naudts gefotografeerd te worden.
Marco Naseman (Maastricht, 1951. Beeldend kunstenaar / fotograaf/ docent ABKM), reageerde hierop en van het een kwam het ander.
Want vervolgens vroeg Hanssen Grietje Bouman (Winterswijk, 1955. Beeldend kunstenaar) en Trientje zelf vroeg Ton Dirven (Breda, 1950. Fotograaf).

De shoots, welke in Juli en Augustus plaatsvonden in Antwerpen en Eindhoven resulteerde door de eigen signatuur van de drie fotografen in een tentoonstelling met een spannend karakter.
Hanssen zelf heeft de expositiewerken nog niet gezien. Dat wilde hij niet, om zich tijdens de opening te laten verrassen. “Ik heb gehoord dat en aantal foto's als shockerend ervaren kunnen worden..... ” aldus de initiator.

Bijlage:
Knipsel 2.JPG
Knipsel 2.JPG [ 34.11 KiB | 5230 keer bekeken ]

Vanaf 13 september wordt deze bijzondere expositie over moed, hoop, levensvreugde, realiteitsbesef en ziekte, die als rode draad door deze foto’s loopt, getoond in het Chassé Theater te Breda.
Het is een hommage geworden aan een sterke vrouw, vol levenslust, die weet dat alles eindig is. En zoals ze zelf daarover zegt: “Ik weet dat het een kwestie van tijd is, maar ondertussen probeer ik zoveel mogelijk uit het leven te halen en te genieten - en hoef daarvoor bijvoorbeeld niet voor op een exotisch eiland in de tropen te zitten met een cocktail, alhoewel…”

Bij deze expositie wordt een luxe kunstenaarsboek uitgegeven waarop tijdens de expositie kan worden ingetekend.

Bericht: #1
05 okt 2012 20:27
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]